زخمی‌شدن 23 نیروی امنیتی در لبنان/ درخواست دولت نجات  
کد خبر: 3864127
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
آخرین اخبار از بیروت/

زخمی‌شدن 23 نیروی امنیتی در لبنان/ درخواست دولت نجات  

گروه بین‌الملل ــ 23 نیروی امنیتی از جمله سه افسر پلیس در ناآرامی‌ها و درگیری‌های شدید شامگاه شنبه 23 آذرماه در برخی میادین بیروت زخمی و برای درمان به بیمارستان منقل شدند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المیادین»، معترضان لبنانی شامگاه شنبه شب، 23 آذرماه، در تجمعی در مرکز بیروت، با پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی، چندین نفر از آنان را زخمی کردند.
 
یکی از تظاهرات‌کنندگان به خبرنگار المیادین گفت که این حملات به وسیله افراد نفوذی که در میان معترضین حضور داشتند، انجام شده است.
 
در اثر این حملات، 14 نفر از شهروندان لبنانی نیز مجروح شدند که هشت نفر آنان به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفته و شش نفر دیگر به بیمارستان‌های بیروت منتقل شدند.
 
وزارت کشور لبنان نیز امروز یکشنبه، 24 آذرماه اعلام کرد که 23 نفر از نیروهای امنیتی از جمله سه افسر پلیس در این درگیری‌ها مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند و شماری از نیروهای امنیتی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
 
براساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان شنبه شب در این درگیری‌ها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های مشقی علیه معترضان استفاده کردند.
 
نعیم قاسم: خواهان تشکیل دولت اصلاحات هستیم

در همین راستا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مراسمی تأکید کرد: ما خواهان تشکیل دولت اصلاحات برای نجات لبنان از اوضاع کنونی هستیم تا از خشم مردم عبرت گرفته و حقوقشان برای یک زندگی کریمانه را به آنان بازگرداند.

درگیری معترضان لبنانی با نیروهای امنیتی/ شیخ نعیم قاسم خواهان تشکیل دولت اصلاحات شد 
 
وی درباره ویژگی‌های دولت جدید افزود: این دولت باید در زمینه اقتصادی و اجتماعی با سیاست رفتار کند و فرصت‌های شغلی برای مردم این کشور فراهم کند؛ همچنین به کشاورزی و صنعت اهمیت داده و فساد و هدر دادن اموال را متوقف سازد و با مفسدان و کسانی که این کشور را به نابودی می‌کشانند، دوستی نکند.
 
نعیم قاسم شایعاتی که در خصوص تشکیل دولت جدید مطرح است، را رد کرد و گفت: هرچه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره نحوه تشکیل دولت جدید می‌شنوید، نادرست است و ما تاکنون بر سر شکل و محتوای این دولت به توافق نرسیده‌ایم. ما منتظریم که نخست‌وزیر جدید با رایزنی فراکسیون‌های مختلف در پارلمان، تکلیف دولت را مشخص کند. زیرا دولت یک شخص نیست، دولت گروهی است که تصمیم‌هایش به صورت جمعی اتخاذ می‌شود. در نتیجه این دولت نمی‌تواند تنها با میل یک نفر تشکیل شود بلکه باید براساس تفاهم با همه فراکسیون‌های پارلمانی روی کار بیاید.
 
 شیخ نعیم قاسم ۱۶ آذرماه نیز گفته بود که بحران مالی و اقتصادی همه طوایف لبنانی را در برگرفته و به‌ خاطر کاهش ارزش پول ملی همه مردم در رنج و سختی به سر می‌برند.

وی با تأکید بر لزوم پایان یافتن دخالت آمریکا در امور داخلی لبنان اظهار کرد: فتنه و هرج و مرج در لبنان، خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ زیرا مردم لبنان فتنه و جنگ داخلی را نمی‌پذیرند بلکه خواهان حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی شان هستند.

یادآور می‌شود، اعتراضات مردمی لبنان از شامگاه ۲۵ مهر ماه (۱۷ اکتبر) آغاز شده و همچنان در فواصل زمانی مختلف ادامه دارد.
 
انتهای پیام
captcha